Ärlighet är sällsynt

Att folk ljuger och sviker och går bakom ryggen är ju inget nytt, men att ens vänner gör det är något man aldrig tror kommer att hända. Så var gång det händer blir man lika förvånad och sårad. När man väljer vänner så väljer man folk man tror sej kunna lita på, man väljer ju inte någon som man är säker på kommer svika än. När man väl har blivit nära vänner så börjar man berätta hemligheter för varandra, saker man inte vill att övrig befolkning ska veta. Detta är något man aldrig ska göra har jag otaliga gånger fått erfara, man ska aldrig avslöja saker om sej själv för det kommer bara att skada en i slutändan. Jag har ännu en gång fått smaka det bittra smaken av svek och det är inget jag rekomenderar. En vän för mej är någon jag är villig att gå genom vatten och eld för så självklart sårar det lika mycket varje gång jag innser att denna vänskap tydligen bara är viktig för mej. Det skär i hjärtat när jag inser att det bara ar jag som väderar ärlighet och öppenhet och det som gör mest ont är att det bara ar jag som kan förlåta och inse att vi är alla mänskliga och det är mäskligt att fela. Åter igen känner jag att det är viktigt för mej att tala om för er stackars naiva läsare att Folk = Idioter, folk suger getpung!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0