I was thinking about you

Sitter på balkongen med en cigg i munnen, en kopp kaffe jämte mej, misfits i högtalarna och datorn i knät. Niklas är inna i duschen, jag borde också ta en dusch men jag har ingen ork till det. Vovvarna har precis fått nytt vatten, katterna fick mer mat och Elvis ligger och nanar i sin bur. Solen lyser och vädret är underbart, sånna här dagar borde jag må toppen, det är dessa dagar som livet verkligen leker, men jag lyckas inte bli av med paniken och ångesten, det är som en klump i magen, tårarna är inte långt borta. Jag har nog inte varit vaken i mer än två timmar och jag känner redan behovet av att ta en öl. Helst så vill jag bara låsa in mej i mitt mörka, svala sovrum och bara ligga där, dricka öl och tycka synd om mej själv, men jag har ju vovvarna att tänka på. Jag trivs bra med Niklas, han är helt underbar, frukost på sängen varje morgon och när jag väl väljer att kliva upp så har han redan tagit hand om disken och städat. Han är det bästa som hänt mej, så varför kan jag inte vara lycklig? Varför kan jag inte sluta tänka och sakna. Varför kan jag inte släppa taget?? Jag är FÖR instabil, jag mår inte bra, Saga rev ner min kaffekopp och den gick sönder, nu sitter jag här med tårar rinnandes längst med kinderna, det va MIN kaffekopp och jag vill ha den! Nu ligger den på marken utanför balkongen i tusen bitar. Min kaffekopp och jag är väldigt lika, skillnaden är att det syns inte på mej att jag är i tusen bitar. Jag är så trött, jag känner inte för att vara vaken, jag känner inte för att existera. Att le och verka glad tar all min energi, jag gör det inte för min skull, jag gör det för alla andras skull, folk ska inte behöva lida bara för att jag lider. Niklas gör allt för att jag ska må bra, ska jag verkligen visa honom att det är nästan helt i onödan? Nej inte när hän jobbar så hårt för det. Svetten från värmen gör att kläderna klibbar fast på kroppen, men ändå så fryser jag på insidan. Det är som att värmen bara når huden, men lyckas inte tränga sej in på djupet. Jag är trött på att frysa, jag är trött på att tänka och jag är trött på att känna. Nu är det dags för mej att tvinga mej in i en dusch och sen lägga mej i sängen med en kall öl. Jag hatar folk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0