Musik och en trött unge

Okej, nu har jag inte sovit på två nätter i rad, inte på dagarna heller btw och jag börjar känna mej ganska så sleten och jag håller knappt koll på vad jag skriver, får sudda och skriva om hela tiden för det lyckas bli helt andra ord än vad jag försöker få fram. Inte nog med det, jag har en trött och smått gnällig tvååring som ränner omkring och drar katten i svansen och när hon får en tillsägning så sätter hon sej genast på golvet och gråter en skvätt tills hon inser att jag ignorerar henne. Då ställer hon sej upp igen och jagar vidare på någon av mina stackars bäbisar. Vi har suttit hemma hos mormor en stund idag och jag har (på hennes begäran) lärt henne att använda facebook. Vilket faktiskt gick väldigt bra.

Jag fick en nacken-chock nyss. Denne tvååring som jag sitter barnvakt åt jagar katter i vardagsrummet medans jag kollar på "Dennis" på tv i sovrummet. Helt plötsligt kommer denne lille tös springandes utan kläder och skriker "kissa". Hon får syn på min vita skål (som påminner lite om en potta faktiskt), drar tag i den, försöker slita av sej blöjan och skriker åter igen "kissa"! Vi rusar in i badrummet och tar av henne blöjan, sätter henne på klosetten så att hon kan kissa. Hon koncentrerar sej intensivt i ca en halv sekund och ropar sedan "KLAR"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0